preloader

در حال بارگیری ...

کانکتور برزنتی

خانه / کانکتور برزنتی

کانکتور برزنتی

کانال فلکسیبل

توضیحات کانکتور برزنتی

Connector


کانکتور برزنتی با توجه به ساختار و ماهیت خود،به راحتی از انتقال لرزش و اصوات مزاحم از لرزش و کارکرد پروانه ی فن دستگاهها جلوگیری و در نهایت موجبات آرامش بیشتر کاربر را فراهم می نماید. 


در واقع کانکتور برزنتی از یک طرف به دهانه دستگاه هواساز یا مکنده نصب و از طرف دیگر به ابتدای کانال هوا متصل شده و از ارتباط فیزیکی و فلزی بین دستگاه و کانال هوا جلوگیری کرده و لرزش و صدا را در ساختار خود دفع و به لحاظ کارکرد هم یک رابط "هوا"ی مناسب بین دستگاه و کانال هوا محسوب می شود. 


در گذشته کانکتور برزنتی که صرفاً بصورت توپی(مثل توپهای پارچه ای) تولید و عرضه می گردید، مجری بر اساس محیط دهانه ی دمنده  و همچنین فاصله ی دمنده تا کانال هوا را مورد توجه قرار داده و بر اساس این اطلاعات کانکتور برزنتی را از توپ برزنتی جداکرده و در محل مورد نظر نصب می نمود.اما امروزه با توجه به ساخت دستگاههای اتوماتیک کانکتور برزنتی ،این امر بصورت ماشینی و در زمان بسیار کوتاه امکانپذیر گشته است. 


در روش نوین، کانکتور برزنتی در عرضهای استاندارد از قبیل ۱۸-۲۴-۳۰-۳۶ و ۴۲ سانتی تولید و به بازار عرضه می گردد. 


در کانکتور برزنتی که بوسیله دستگاه تولید می گردد، در دوطرف عرض کانکتور برزنتی دو تسمه ی ورقی در عرضهای استاندارد قرار گرفته تا بتوان هردوطرف کانکتور برزنتی را در دو سمت دستگاه و کانال هوا بصورت فابریک متصل نموده و قابلیت هوابندی ایجاد نمود. 


کانکتور برزنتی یک نوع رابط متصل شونده ی منعطف می باشد که از انتقال ارتعاشات صوتی،برودت و حرارت نیز ممانعت بعمل می آورد. 


لازم به ذکر است از کانکتور برزنتی هم در سیستم های سرمایش و هم در سیستم های گرمایش استفاده می شود.در اینجا لازم به ذکر است اگر حرارت دستگاههای گرمایشی بالا باشد باید جنس برزنت کانکتور برزنتی از نوع نسوز باشد. 


از جمله مزایای کانکتور برزنتی این می باشد که برزنت کانکتور برزنتی در وسط  دو تسمه ورق گالوانیزه به روش سیستم قفل متناوب چندگانه به هم متصل شده و جداناپذیر می گردد. این اتصال قفلی چندکانه باعث هوابند و آببندی نقاط اتصالی کانکتور برزنتی می گردد و فضای خالی بین دستگاه و کانال هوا به راحتی از استهلاکات هوای آزاد،نورخورشید،آب باران و برف مصون می ماند. 


از کانکتور برزنتی به راحتی برای مقاطع چهارگوش، گرد و حتی بیضوی می توان استفاده نمود. 


از جمله نکات مهمی که در زمان کاربرد کانکتور برزنتی باید رعایت شود،فاصله ی استاندارد بین دستگاه مکنده یا دمنده با کانال هوا می باشد.یعنی اگر این فاصله بیش از حد بلند یا کوتاه باشد،راندمان استفاده از کانکتور برزنتی به شدت کاهش می یابد. 


 


 


 

ویدیو کانکتور برزنتی

محصولات مشابه