preloader

در حال بارگیری ...

قیمت فن کویل

خانه / قیمت فن کویل
قیمت فن کویل

قیمت فن کویل

آیا می­خواهید از واحدهای فن کویل برای گرم کردن و خنک کردن فضای انتخابی استفاده کنید اما از نوع، ظرفیت، نام تجاری، قیمت و مشخصات متناسب با هدف خود مطمئن نیستید؟ برای یافتن پاسخ تمام سوالات خود در مورد قیمت، مشخصات فنی و بهترین فن کویل­های سقفی، زمینی، دیواری و کانالی موجود در بازار به ادامه مطلب مراجعه کنید.


 


فن کویل چیست؟


 


فن کویل کوچکترین بخش در یک سیستم تهویه مطلوب به شمار می­رود که واسطه انتقال انرژی از آب به هوا است و حداقل از یک کویل، الکتروموتور و یک فن هوادهی تشکیل شده است. فن کویل­ها از نظر روش نصب، ظاهر و کاربرد در انواع مختلفی تولید می­شوند و در مدل­های سقفی، دیواری، کفی و کانالی موجود می­باشند. واحدهای فن کویل معمولی اغلب یک کویل یا دو لوله را ادغام می‌کنند و نمی‌توانند به طور همزمان بین حالت‌های سرمایش و گرمایش سوئیچ کنند، مگر اینکه دریچه‌های برقی چهار طرفه نصب شده باشند. واحدهای فن کویل می­توانند هوای خنک را در تابستان و هوای گرم شده را در زمستان با عبور دادن هوا از طریق کویل­های مسی که از آب سرد یا گرم عبور می­کنند، تامین نمایند. معمولاً در مواردی که باید از تبادل یا جابجایی هوا و آلاینده­ها بین مناطق جلوگیری کنیم، از فن کویل ها استفاده می­شود. جالب است بدانید که قیمت فن کویل بر حسب اینکه از نوع زمینی باشد یا سقفی و یا دیواری، تعیین می­شود.


 


عوامل مهم در تعیین قیمت فن کویل و خرید آن


 


عوامل متعددی چون نوع و ظرفیت واحدها، قیمت فن کویل را مشخص می­کند.


 


ظرفیت واحدها بر قیمت فن کویل تاثیر می­گذارند


 


اولین عامل در انتخاب و خرید فن کویل ظرفیت گرمایش یا سرمایش آن است. هنگام محاسبه ظرفیت فن کویل - با توجه به کل بار تبرید (اعم از محسوس و نهان) فضا - محاسبات خود را بر اساس ظرفیت در سرعت متوسط ​​قرار دهید. برای تخمین ظرفیت مورد نیاز فن کویل برای نصب در یک ساختمان مسکونی در آب و هوای معتدل مانند تهران با کارشناسان ما در تهویه دهش تماس بگیرید. آنها راهنمایی­های لازم را در اختیتار شما قرار می­دهند.


 


نوع واحد تعیین کننده قیمت فن کویل


 


 یونیت­های فن کویل غالبا در نمونه­های بسیار متنوعی همچون افقی، توکار، دیواری، شیبدار و...  موجود هستند. واحدهای فن کویل بسته به نمونه مورد نظر دارای قیمت­های متفاوتی هستند.


 


ابعاد واحد، عامل مهم قیمت­گذاری فن کویل


 


 فن کویل انتخابی باید برای نصب در فضای در نظر گرفته شده برای آن مناسب باشد. ابعاد به ویژه برای واحدهای فن کویل سقفی و کاست مهم است (توجه داشته باشید: قبل از ثبت سفارش، تمام ابعاد را دوباره بررسی کنید).


 


قیمت فن کویل برحسب کویل


 


کویل محل عبور سیال سرد یا گرم است و اغلب از لوله­های مسی و پره­های آلومینیومی تشکیل شده است. چیدمان لوله­ها، تعداد ردیف­ها، پوشش های محافظ باله­ها (باله آبی و طلایی)، جنس لوله، تعداد باله­ها در واحد طول و شکل منحنی آنها چیزی است که بین ساخت­های مختلف متمایز می­شود. غالباً از سه ردیف 3/8 در لوله­های مسی برای ساخت سیم پیچ استفاده می­شود اما استفاده از پیکربندی دو ردیفه با لوله­های 1/2 اینچ باعث کاهش افت فشار در سیال کار می­گردد و علاوه بر بهبود راندمان تجهیزات، باعث کاهش افت فشار در سیال کار می­شود.  در برخی موارد برای تامین همزمان هوای سرد و گرم در طول روز و یا برای فضاهای مختلف در یک آپارتمان لوکس، از واحدهای فن کویل با دو کویل مجزا (یکی برای حفظ جریان آب سرد از چیلر و دیگری برای تامین آب گرم از دیگ بخار) استفاده می­شود. . اینها به عنوان واحدهای فن کویل چهار لوله شناخته می­شوند.


 


قیمت فن کویل جدید ممکن است از 200 تا 1500 دلار بر اساس برند واحد و اندازه تجهیزات متغیر باشد. نصب حرفه­ای  که برای حصول بهترین نتایج توصیه می شود، از دیگر عواملی است بر قیمت فن کویل تاثیر می­گذارد.


 


سطح عملکرد واحدها تعیین کننده قیمت فن کویل است


 


فن کویل یکی از پرطرفدارترین دستگاه­های تهویه مطبوع می­باشد که مانند هر دستگاه تهویه مطبوع دیگری، هوای ورودی را گرفته و آن را تغییر داده و به محیط باز می­گرداند. محدوده عملکرد فن کویل در گردش هوا و تنظیم دمای هوا تعریف شده است. این دستگاه به عنوان مبدل حرارتی، هوای ورودی را گرفته و به سادگی دمای آن را تغییر داده و سپس با دمای جدید به محیط باز می­گرداند. این عملکرد در انواع فن کویل­ها حتی فن کویل­های کانالی یکسان است. این عملیات در فن کویل­ها توسط کویل، فن، موتور، لوله­های ورودی و خروجی آب سرد و گرم به داخل کویل و فیلتر هوا صورت می­گیرد. به این ترتیب آب سرد یا گرم از طریق پکیج، دیگ یا چیلر وارد لوله­ها می­شود تا در نهایت وارد کویل­ها گردد. کویل­های مسی یا لوله­های پره دار که در چند ردیف خم شده و در کنار یکدیگر قرار می­گیرند، محیطی را برای تبادل حرارت فراهم می­کنند.


 


واحدهای فن کویل سقفی


 


واحدهای فن کویل کاست سقفی در بازار یافت می­شوند که کویل های خود را در بالای سقف نصب می­کنند و می توان آنها را هم با ترموستات و هم با استفاده از یک کنترل از راه دور کنترل کرد. تا آنجا که به جهت جریان هوا مربوط می­شود، واحد فن کویل کاست ممکن است در مدل­های یک طرفه یا چهار طرفه و از دو نوع دو لوله یا چهار لوله باشد. قیمت فن کویل سقفی بسته به نوع آن متفاوت است. واحدهای فن کویل سقفی در دو مدل کابینتی و اکسپوز عرضه می­شوند و در طیف وسیعی از ظرفیت های 200 تا 1200 CFM موجود هستند. این واحدها بر روی سقف (معمولاً در ورودی اتاق) نصب می­شوند.


 


قیمت فن کویل سقفی


 


فن کوییل­های سقفی نیز مانند سایر همتایان خود توسط برندهای مختلف و با ویژگی­های متفاوت تولید و روانه بازار می­شوند. نمونه­های درجه یک فن کویل سقفی در مقایسه با نمونه­های درجه دو و بی کیفیـت  دارای امکانات و تکنولوژی­های پیشرفته هستند. بدیهی است که هر چقدر کیفیت آنها بالاتر باشد به همان نسبت قیمت بالا­تری نیز خواهند داشت. وب سایت فروشگاهی تهویه دهش، واحدهای فن کویل سقفی را با قیمت بسیار عالی و مقرون به صرفه عرضه می­کند.


 


فن کویل کانالی


 


فن کویل­های کانالی در ظرفیت­های مختلف از 600 تا 2000 CFM موجود هستند. فن کویل کانالی یکی از انواع فن کویل سقفی است. فن کویل کانالی در قسمت جلویی سقف نصب می­شود بنابراین حجمی از فضای مفید اتاق را اشغال نمی­کند. جز دریچه هیچ قسمتی از آن بیرون نیست. این باعث صرفه جویی مجدد در فضای روی فن کویل می­شود.


 


به طور کلی، فن کوییل­های کانالی به صورت کاملا مخفی و دور از دید طراحی شده­اند اما می­توانند گرما و سرمای محیط را تامین کنند. آنها را می­توان به عنوان فضاهای داخلی همه کاره و در عین حال آرام در نظر گرفت که برای فضاهایی مانند هتل­ها ایده آل هستند. هر مسافر و مهمان یا به عبارتی هر اتاق می­تواند دمای مخصوص به خود را داشته باشد. همچنین می­توان آنها را با دقت بیشتری کنترل کرد و روی فن کویل­های کانالی از راه دور استفاده کرد. به عنوان مثال، این فن کویل­ها را می­­توان با کارت ورود مهمان فعال کرد یا با باز شدن پنجره­های اتاق هتل خاموش نمود.


 


از معایب فن کویل کانالی می­توان به عدم قابلیت تنظیم رطوبت و همچنین شاداب نکردن هوای ورودی اشاره کرد. هوایی که وارد فن کویل کانالی می­شود، هوای مصرفی داخل اتاق است. این هوا با هوای تازه دیگر مخلوط نمی­شود. این بدان معناست که فن کویل فقط هوای داخل اتاق را می­مکد و هوای تازه را از جای دیگر نمی­کشد. هوای اتاق در داکت فن کویل به دمای تنظیم شده می­رسد، از فیلترها عبور می­کند و دوباره با همان کیفیت هوای مصرف شده وارد اتاق می­شود. به این ترتیب بارها و بارها از این هوای ساکن استفاده می­شود.


 


"لطفا قبل از ثبت سفارش فن کویل، ابتدا به  قیمت فن کویل توجه داشته باشید و متناسب با بودجه خود، نوع مناسب را انتخاب کنبد.


 


قیمت فن کویل کانالی


 


فن کویل­های کانالی مانند سایر فن کویل­ها کار می کنند و این برای همه فن کویل ها یکسان است. از طرفی داکت فن کویل از نظر موقعیت و نصب شبیه فن کویل است که در داخل سقف نصب می­شود و داخل آن مخفی می­گردد. این در حالی است که ساختار فن کویل  کانالی ئ میزان ظرفیتی که ارائه می­ده، متفاوت است. بنابراین نمی­توان انتظار داشت که با وجود برندهای مختلف قیمت فن کویل کانالی برای همه انواع، نرخ معینی داشته باشد.


 


فن کویل دیواری


 


علاوه بر نمونه قبل، واحدهای فن کویل دیواری که اخیراً معرفی شده­اند در بین پیمانکاران ساختمانی محبوبیت زیادی یافته­اند. پیدا کرده اند.  فن کویل دیواری یکی از فن کویل­هایی است که به عنوان بخشی از سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می­گیرد. فن کویل همانطور که از نامش پیداست از کویل و فن ساخته شده است که البته به همراه پمپ­ها و لوله­ها وظیفه تهویه و کنترل دمای هوا را بر عهده دارند. ساختار فن کویل ساختار پیچیده­ای نیست، بنابراین تنوع زیادی در نحوه ساخت و به تبع آن در نحوه قرارگیری و نصب فن کویل­ها وجود ندارد.


 


این فن کویل­ها به صورت روکار یا توکار قابل نصب هستند،. این به این معنی  است که فن کویل می تواند در داخل دیوار قرار گیرد و تمام ساختار خود را به جز شیر پنهان کند و فقط شیر توسط بیننده دیده شود. همچنین امکان نصب فن کویل به صورت کلی در خارج از دیوار و یا به صورت پایه روی زمین وجود دارد. فن کویل دیواری به صورت افقی بر روی خود دیوار و در واقع نزدیک­ترین مکان به سقف یا زیر سقف به صورت افقی نصب می­شود. این فن کویل کاملا شفاف است و نه تنها شیر، بلکه خود ساختمان نیز نمایان است و از دیوار بیرون زده است. به دلیل این قرارگیری، ممکن است با تهویه مطبوع یا اسپلیت اشتباه گرفته شوند.


 


کارایی فن کویل دیواری بدین شکل انجام می­گیرد که چندین ردیف لوله موازی و منحنی که در اصطلاح تخصصی­تر با عنوان کویل شناخته می­شوند، مجرایی برای جریان یافتن آب سرد و گرم در نظر گرفته می­شوند. شیرهای ورودی و خروجی برای این آب در نظر گرفته شده است. یک فن نیز در این مجموعه تعبیه شده است که بسته به دمای مورد نیاز حرکت می­کند و می­چرخد.


 


قیمت فن کویل دیواری


 


قیمت فن کویل دیواری بستگی به نوع و کیفیت ساخت آن دارد. همانطور که می­دانید فن کویل دیواری نیز مانند نمونه­های قبل وظیفه کنترل و تنظیم دما، رطوبت و تهویه را بر عهده دارد. این کار زمانی به درستی انجام می­گیرد که فن کویل دیواری از برند معتبری آمده باشد و  کیفیت قابل توجهی داشته باشد. برخورداری از برند معتبر و کیفیت قابل قبول، معمولا قیمت فن کویل دیواری را نسبت به نمونه­های نامرغوب، گران­تر می­کند.


 


 


 


لیست قیمت انواع فن کویل


 


واحدهای فن کویل بسته به اندازه و نوع آنها با قیمت­های متفاوت ارزش گذاری می­شوند. لیست قیمت انواع فن کویل بر اساس اینکه از چه برندی هستند، دارای جه ظرفیتی می­باشند و چه امکاناتی را پوشش­دهی می­کنند، در نظر گرفته می­شوند. جالب است بدانید که فن کویل­های گران­قیمت­تر معمولا با کیفیت­تر هستند و طول عمر استاندارد- حدود 20 تا 30 سال – را ارائه می­دهند.


 


نکته: تعمیر حرفه­ای واحد فن کویل تعویض فیلترهای هوا یک کار ساده است و باید حداقل هر سه ماه یکبار انجام شود. برخی از صاحبان خانه ها بسته به شرایط خود هر ماه فیلتر هوا را تعویض می­کنند. این، باعث می­شود تا فن کویل شما عمر مفید طولانی­تری داشته باشند و مجبور نشوید برای خرید مجدد آنها، هزینه­های زیاد پرداخت کنید. 


 


سخن پایانی


 


وب سایت فروشگاهی تهویه دهش با سابقه سال­ها فعالیت درخشان در حوزه فروش انواع فن کویل­ها مفتخر است تا محصولات مورد نظر شما خریداران محترم را با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه کند. در صورتی که برای خرید فن کویل مناسب برای فضای خود، دچار ابهام هستید، می­توانید از طریق راه­های ارتباطی که در پایان وب سایت تهویه دهش دات کام آورده شده است با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.