preloader

در حال بارگیری ...

کانال و لوله فلکسیبل چیست؟

خانه / کانال و لوله فلکسیبل چیست؟
کانال و لوله فلکسیبل چیست؟

کانال و لوله فلکسیبل چیست؟

کانال فلکسیبل نوعی لوله مجرایی است که انعطاف پذیری بیشتری را برای قرار دادن در فضاهای باریک و محدود به جای مجرای مارپیچی یا مستطیلی فراهم می­کند. به دلیل سهولت نصب، انعطاف پذیری و هزینه نسبتا کم، پیمانکاران در پروژه ­های خود اغلب این سیستم را انتخاب می­کنند.  قابلیت کوتاه شدن آسان و انعطاف پذیری خوب کانال فکلسیبل، آن را  برای انواع سیستم­های تهویه مطبوع مطلوب می­کند. با این حال، کانال­های انعطاف پذیر دارای ایرادات قابل توجهی نیز هستند که از جمله آنها استحکام مکانیکی پایینی است که دارند. به این معنی که لوله فکلسیبل در برابر خم شدن و خرد شدن کاملا آسیب پذیر است ولی در عین حال مقاومت جریان هوای بالاتری ایجاد می­کند. کانال کشی انعطاف پذیر را می­توان نه تنها در سیستم­های تهویه صنعتی، بلکه در ادارات و یا حتی در سیستم های هواکش خانگی کوچک نیز یافت.

برای توزیع هوای گرم از شومینه، کانال فلکسیبل باید شرایط عملیاتی با دمای بالا را انجام دهد. ما در تیم فروشگاهی تهویه دهش لوله­های دودکش عایق را ارائه می­دهیم که تا 250+ درجه سانتی گراد مقاوم در برابر حرارت هستند.

 

کانال فلکسیبل چیست؟

لوله فکلسیبل با عایق حرارتی و صوتی به عنوان یک اتصال دهنده برای اتصال خط کانال اصلی به انشعابات فرعی استفاده می شود. به همین دلیل از انتشار هوا جلوگیری کرده و در عین حال به عنوان یک صدا خفه کن نیز عمل می­کند. لوله فکلسیبل به انتقال سیالات مختلف مانند گاز (هوا، بخار و گازها) و مایعاتی مانند آب، روغن و مواد شیمیایی کمک می­کند. عملکردهای متعدد آن شامل جذب انبساط حرارتی، مرکزیت و ارتعاش لوله کشی و تعویض سیستم­های لوله کشی است. در سال های اخیر، کانال فلکسیبل به بخش مهمی از صنعت تبدیل شده است.

 

انواع لوله فلکسیبل

برای خرید بهترین لوله فلکسیبل شناخت انواع آن بسیار ضروری است.

لوله فلکسیبل فولادی ضد زنگ

کانال فلکسیبل فولادی ضد زنگ اساساً از دو جزء تشکیل شده است. اولین جزء شامل یک لوله نازک موجدار  می­شود که بدون درز است و در هسته لولیه فلکسیبل وجود دارد و استحکام را برای کانال فراهم می کند. همچنین به کانال فلکسیبل کمک می­کند تا در هر جهت خم شود یا حرکت کند. این مدل بیشتر برای انتقال گازها و مایعات استفاده می­شود. جزء دیگر، سیم پیچ خورده از جنس استیل است. لوله داخلی را در بر می­گیرد و به عنوان یک لایه محافظ برای کانال فلکسیبل عمل می­کند. لوله  فلکسیبل فولادی ضد زنگ به دلیل ماهیت طولانی مدت و انعطاف پذیری که دارد به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده مورد استفاده قرار می­گیرد.  صنایعی مانند ذوب مواد شیمیایی، تولید برق، صنایع پتروشیمی از این لوله­های انعطاف پذیر فولادی ضد زنگ استفاده می­کنند زیرا می­تواند مواد شیمیایی و سایر سیالات را به طور سودآور حمل کند

 

 کانال فلکسیبل پیچ خورده PTFE

لوله فلکسیبل پیچ خورده PTFE بر اساس ساختار آن به سه دسته مجزا تقسیم می­شود. سه دسته عبارتند از:

لوله پیچ خورده PTFE : از یک لایه پایه لوله پیچ خورده PTFE ساخته شده است. به دلیل ماهیت سبک آن بیشتر برای کاربردهای بسیار کم فشار استفاده می­شود.

بافته شده پلیمری: با لایه­ای از تک رشته­های پلی پروپیلن نارنجی پوشیده شده است. بافته‌شده پلیمری نیز بسیار سبک وزن است اما همچنان از ویژگی‌های مقاوم در برابر فشار بهتری نسبت به نوع  پیچ‌خورده لوله‌ای برخوردار است.

لوله پیچ خورده PTFE از جنس استنلس استیل: با یک لایه سخت از فولاد ضد زنگ پوشانده شده است. این نوع به دلیل ویژگی­ه ای سایش سخت، حداکثر مقاومت را برای کاربردهای فشار بالا می­دهد.

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حرارت، ویژگی فوق العاده لوله پیچ خورده PTFE محسوب می­شود. این نوع لوله های فلکسیبل یک انتخاب عالی برای صنعت تبرید، خودرو و انتقال بخار است زیرا این لوله ­ها اغلب همه کاره، چند منظوره و با قابلیت تمیز کردن و نگهداری آسان هستند. لوله پیچ خورده PTFE سیالات با مقاومت الکتریکی بالا مانند حلال­ها و سوخت ها را با موفقیت حمل می­کند زیرا آنها به لوله­های ضد الکتریسیته ساکن مجهز هستند.

 

کانال فلکسیبل خرطومی

این لوله به دلیل روکش صاف و بدون درز، انعطاف­پذیرترین کانال با کمترین میزان تخلخل است. لوله خرطومی صاف هنگامی که با یک فولاد ضد زنگ بافته پوشانده می­شود، حداکثر مقاومت را در برابر مواد شیمیایی، خوردگی و سایش و پارگی حرارتی ارائه می­دهد. پوشش فولادی ضد زنگ نیز از لوله در برابر فشار زیاد و آسیب فیزیکی محافظت می­کند. آنها برای صنایعی که از چسب­های فشار بالا و پایین، رنگ­ها، سوخت­ها، جوهرها، شوینده­ها، روغن­ها، مواد شیمیایی، بخار، مواد غذایی و مبردها استفاده می­کنند، گزینه­ای عالی هستند. از آنجایی که آنها در اندازه­های مختلف در دسترس می­باشند، از این رو می­توان آنها را به راحتی برای برآوردن نیازهای تجاری سفارشی کرد.

  

کانال فلکسیبل خرطومی PU

جالب است بدانید که ساختار  اصلی کانال فلکسیبل  PU را دو ماده پلی اورتان نرم تقویت شده و فنر فولادی تشکیل می­دهند و بسیار شبیه به ماهیت کانال فلکسیبل PVCاست. تنها تفاوتی که در این بین وجود دارد این است که کانال فلکسیبل PUدارای  قدرت مقابله بیشتری در برابر سایش  است. این محصول معمولا در قطر های ۴ تا ۲۰ سانتی متری و در شاخه­های متری  طراحی و روانه بازار می­شود.

 

لوله فلزی انعطاف پذیر

کانال فلکسیبل فلزی انعطاف­پذیر با استفاده از چهار جزء اصلی طراحی شده است که آن را برای صنایع مختلف مناسب می­کند. آنها عبارتند از:

لوله راه راه:

جزء اصلی یک لوله فلزی انعطاف­پذیر، لوله راه راه است. ویژگی­های ارزش افزوده مختلفی را ارائه می­دهد مانند

          1. 1. مقاومت در برابر خوردگی: این ویژگی هنگام انتخاب نوع آلیاژ مناسب برای انتقال آن به رسانه در نظر گرفته می­شود. فولاد ضد زنگ 321 مقاومت در برابر خوردگی کافی را برای اکثر کاربردها ارائه می­دهد. کاربردهایی که کلر را انتقال می­دهند به حداکثر مقاومت در برابر خوردگی نیاز دارند. C276 یک انتخاب مناسب برای کلر و سایر کاربردهای بسیار بحرانی است.
          1. 2. رتبه بندی فشار: حداکثر فشار کاری مجاز نیز نامیده می­شود. این اصطلاح برای بیان پتانسیل لوله جهت حفظ فشار داخلی استفاده می­شود. کاربردهای مختلف بسته به کاربردی که در آن مجموعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به درجه فشار متغیری نیاز دارند.

قیطان: دومین جزء لوله فلزی است که می­تواند فشار بالا را تحمل کند. عواملی که مسئول عملکرد قیطان هستند عبارتند از: تعداد سیم در هر حامل، قطر سیم، درصد پوشش قیطان و تعداد حامل­های روی دستگاه قیطان.

یقه­ های قیطانی: در طول فرآیند جوشکاری کلاهک، یقه­های قیطانی تمایل دارند که لوله موجدار داخلی و قیطان را به هم بپیوندند. جدا از اتصال اجزای لوله فکلسیبل به یکدیگر، یقه­های قیطانی از راه راه های نزدیک جوشکاری کلاهک نیز محافظت می­کنند.

اتصالات انتهایی: این آخرین جزء لوله فکلسیبل فلزی انعطاف پذیر است. لوله فلزی می­تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد زیرا گزینه­های مختلفی برای انتخاب اتصالات وجود دارد.

 

 

کانال فلکسیبل فویلی آلمینیومی

این مدل از کانال فلکسیبل علاوه بر مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت، نسبت به حرارت نیز بسیار مقاوم است. کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی  دارای قابلیت نصب بسیار آسان است و به لحاظ قیمت نیز ارزان­تر از سایر نمونه ­های موجود می­باشد. دو لایه فویل آلومینیوم و یک لایه پلی استر و فنر فولادی مهمترین قسمت­های تشکیل دهنده کانال فلکسیبل هستند. جالب است بدانید که فلکسیبل فویلی آلومینیومی  معمولا در شاخه های ۱۰ متری و با قطر  بسته بندی  تا م سانتی متری، بسته بندی می­شوند.

 

قیمت مناسب کانال و لوله فلکسیبل

پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرکاربردترین پلیمرهای ترموپلاستیک در جهان است. هنگامی که صحبت از لوله کشی می­شود، لوله ­های پی وی سی متداول ترین مواد مورد استفاده هستند. لوله­ها و اتصالات PVC برای سیستم­های آب، سیم کشی زیرزمینی و خطوط فاضلاب استفاده می­شود. لوله­ های پی وی سی که به عنوان لوله فکلسیبل نیز شناخته می­شود، به دلیل مقرون به صرفه بودن و انعطاف پذیری بسیار محبوب هستند.

  

خرید لوله فلکسیبل

با تمام مزایای ذکر شده در بالا، لازم است نوع مناسب پارامترهای مواد را انتخاب کنید تا از خرابی کانال فلکسیبل جلوگیری شود. اپراتورها اغلب انواع مناسب لوله­ها را نادیده می­گیرند که منجر به خرابی، هدر رفتن محصول، از دست رفتن درآمد، آلودگی محیط زیست و آسیب­های انسانی می­شود. کانال­های فلکسیبل عرضه شده در فروشگاه آنلاین تهویه دهش از مواد مختلفی مانند پلی اورتان و پی وی سی (وینیل) تولید می­شوند. محصولات تقویت شده ما، با حفظ انعطاف پذیری و مقاومت در برابر پیچ خوردگی، فشار کاری را افزایش می­دهند. همچنین مقاومت بیشتری در برابر سایش، روغن­ها و قارچ­ها دارند و در عین حال انعطاف پذیری پایدار را حتی در دماهای شدید حفظ می­کنند.

با توجه به اینکه تهویه دهش، کانال فلکسیبل پلی اورتان و PVC را در طیف گسترده­ای از سبک­ها برای نیازهای طراحی خاص شما ارائه می­دهد، می­توانید نوع مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب از ما خریداری کنید. ما می­توانیم محصولات محصول سفارش داده شده  را در اندازه­ها و طول­های مختلف ارائه دهیم.

 

 در ادامه به مهمترین نکاتی که هنگام خرید کانال فلکسیبل باید مورد توجه قرار دهید، اشاره می­شود:

نیاز مصرفی خود را از خرید  کانال فلکسیبل به طور دقیق مشخص کنید

هنگام انتخاب لوله­ ها باید به موارد مصرف آن توجه داشت. هر کاربر مشخصات و نیازهای متفاوتی دارد. تفاوت­هایی در ضخامت، مواد، مقاومت در برابر دما، ظرفیت فشار و موارد دیگر وجود دارد. لوله ­ها و اتصالات پی وی سی برای حمل و نقل یا تخلیه آب گرم مناسب نیستند زیرا می­توانند لوله­ها را ذوب و تاب بردارند.

سرعت سیال را مورد توجه قرار دهید

سرعت جریان مایع درون لوله می­تواند بر فشار وارد شده بر دیواره­های آن تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر مایع با سرعت بالا حمل می­شود، باید به سراغ لوله­ های ضخیم رفت. آنها می­توانند فشار مورد نیاز را تحمل کنند. لوله­ها همچنین باید دارای سطوح داخلی صاف باشند تا با جریان مایع اصطکاک کاهش یابد.

هزینه کافی برای خرید کانال فلکسیبل کنار بگذارید

هنگام انتخاب تامین کننده لوله پی وی سی، همیشه بودجه را در نظر بگیرید و تامین کننده­ای را پیدا کنید که محصولات با کیفیت بالا را با قیمت مناسب ارائه دهد. آنها نباید آنقدر گران باشند که از بودجه فراتر بروند. در عین حال باید مراقب خرید محصولات ارزان قیمت بدون در نظر گرفتن کیفیت مواد مصرفی باشید. خرید محصولات با کیفیت پایین منجر به هزینه­ های بالای نگهداری در آینده می­شود، زیرا ممکن است نیاز به تعمیر و تعویض گران قیمت داشته باشند.

 

مزایای خرید کانال فلکسیبل چیست؟

مقاومت شیمیایی: با توجه به اینکه لوله­ های فلکسیبل در برابر مواد شیمیایی و ضدعفونی­ کننده­ها، مقاومت فوق­العاده خوبی را ارائه می­دهند، بهترین گزینه برای انتقال آب آشامیدنی به شمار می­روند.

زمان نصب سریعتر: زمان نصب لوله پی وی سی تقریبا 30 درصد کمتر از لوله بتنی هم اندازه است.

اتصالات بدون نشتی: سطح فوق العاده صاف کانال فلکسیبل هزینه­ های پمپاژ را کاهش می­دهد و اتصالات بدون نشتی تلفات آب را از بین می­برد که در برخی از شبکه­ های لوله کشی با تکنولوژی قدیمی و مستعد خوردگی می­تواند تا 40 درصد باشد.

عمر طولانی: لوله­های PVC سابقه عملکرد بسیار بالایی دارند.

هزینه کمتر: لوله فلکسیبل صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها ارائه می‌کند، حتی زمانی که نصب، نرخ شکستگی پایین و هزینه‌های چرخه عمر در نظر گرفته می‌شود. 

 

بهترین برند تولیدکننده کانال فلکسیبل 

 امروزه شرکت­های عرضه کننده لوله پی وی سی بسیار زیاد هستند. اگر در حال ایجاد یا تغییر راه اندازی کانال هستید، بدیهی است که می­خواهید مطمئن شوید که از محصولات با کیفیت در ایجاد این سیستم استفاده می­کنید. اگر از ما بپرسید، به شما می­گوییم که شرکت­های ایرانی از بهترین برندهای تولید کننده لوله فکلسیبل در جهان هستند.

 

فروش کانال فلکسیبل

 هنگامی که در حال خرید هر نوع محصولی هستید، بهترین راه برای اطمینان از دریافت محصول با کیفیت، خرید از یک فروشنده معتبر است. این موضوع  برای خرید کانال فلکسیبل نیز اعمال می­شود. یک مرکز فروش کانال فلکسیبل معتبر این اطمینان را حاصل می­کند که محصولی را دریافت خواهید کرد که از کیفیت بالا برخوردار است و مشکل شما را حل می­کند. فروشگاه آنلاین تهویه دهش، محصولات با کیفیت بالایی را ارائه می­کند که پاسخگویی بسیار خوبی را برای نیازهای ویژه شما ارائه می­دهند.

 

" برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه­ های ارائه شده توسط ما در وب سایت تهویه دهش، ما با ما تماس بگیرید."