preloader

در حال بارگیری ...

کانالهای پلی یورتان یا کاناهای پلی اورتان

خانه / کانالهای پلی یورتان یا کاناهای پلی اورتان
کانالهای پلی یورتان یا کاناهای پلی اورتان

کانالهای پلی یورتان یا کاناهای پلی اورتان

 



یکی از بهترین پلیمرهای صنعتی، پلی یورتان یا پلی اورتان میباشد که یک جایگزین عالی برای انواع لاستیک نیز میباشد . همچنین برای ساخت قطعات به تعداد کم بسیار مناسب است . از بارزترین مزایای این پلیمر مقاومت در برابر اشعه UV ، خواص مکانیکی عالی ، قابلیت تراشکاری آسان ،  مقاومت شیمیایی بالا در برابر اغلب مواد شیمیایی ، حلال ها و سوخت ها ، خواص الاستیسیته مقاومت در برابر سایش و ضربه پذیری و انعطاف پذیری بسیار عالی می باشد . ورق پلی یورتان با ضخامت 1 الی 60 میلیمتر در ابعاد 1 در 1 متر و میلگرد پلی یورتان با قطرهای 10 الی 350 میلیمتر و در طول 30 سانتیمتر تا 1 متر در دسترس می باشد .








برای اولین بار در ایران و با تکیه بر دانش ملی، های پلیمر توانست با فعالیتی وسیع و دانش بنیان، تولید ورق های پلی اورتان با برند پلی اورتان های پلیمر (hi polymer-pu) و با استفاده از بهترین مواد اولیه اروپایی را برای صنعت کشور به ارمغان بیاورد.








از ترکیب  ماده از گروه استرها و دی ایزوسیانات بدست می آید که در تهیه اسفنجها، الیاف مصنوعی، رنگها، چسبها، روکش ها و الاستومرها بکار برده می شود.








 








مشخصات






از بارزترین خصوصیات این گروه مقاومت در برابر سایش و ضربه پذیر بودن می باشـــد. خواصیت الاستیسیته مقاومت حرارتی 80 – 100 درجه








 








کاربرد






ساخت قالبهای الاستیکی، الگوبرداری از سطوحی که نیاز به وضوح کامل دارند، مدل ســازی، الگوسازی،راپید پروتوتایپ ، مراحل کم فشار در قالبهای تزریقی، قالبهای مقاوم در برابر کشش، شبیـــه سازی ترموپلاستیکی مانند پلی پروپیلن ها، وکیوم کستینگ های سنگین و بزرگ، مدل های بسیارشـفاف ،الگوبرداری از سطوح صاف ؛ تكثیر قالبهای بتنی و سرامیكی؛ قالب گیری برای مدلهایی كه تكــثیر جزئیات درآنها اهمیت دارد ساخت نمونه مستر ؛ ساخت نمونه اصلی برای قالب های وكیوم فرمینــــگ ؛ ساخت قالب با مقاومت های سایشی بالا ساخت قالب های بزرگ و کوچک و ساخت قالبهای سریع تنظــیم شده جهت ریخته گری های بزرگ و ضخیم.








 








کاربردهای اساسی








 








انواع اورینگ و پکینگ








 








انواع سرند








 








انواع پرون قالب








 








جهت مشاوره برای انتخاب بهترین نوع متریال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.








یکی از انواع کانال کشی داکت اسپیلت با کانال پیش عایق مانند کانال پلی اورتان می باشد که این سیستم به کانال پیش عایق یا Pre-Insulated Air Duct Panel نیز معروف می باشد و یکی از جدیدترین محصولات و سیستم ها به منظور ایجاد داکت کشی تأسیسات ساختمانی است. کانال پیش عایق دارای وزن کمی بوده و سرعت نصب آن نیز در مقایسه با نمونه های قدیمی خود مانند کانال گالوانیزه به مقدار قابل توجهی کمتر می باشد. اجزاء تشکیل دهنده آن در جدار داخلی نوعی فوم سرد تزریقی به همراه دو لایه آلومینیوم در اطراف آن می باشد مانند کانال پیش عایق پلی یورتان. از لحاظ هزینه اجرایی و کارایی محصول در مقایسه با کانال کولر پی پال یا کانال کولر پلیمری  که بعد از اجرا با عایق ایزوله شده باشد سطح قیمت و هزینه کمتری را داشته و جایگزین مناسبی برای آن به شمار می رود.








کانال پیش عایق پلی اورتان در دو مدل PIR و XPU








کانال از پیش عایق فنولیک








لوله فلکسیبل یا لوله خرطومی هوا که دوست دار محیط زیست می باشند و در انواع عایق دار الاستومری، IFD، پشم شیشه، پلی استر، کومبی یا روکش PVC، برزنتی مسلح نخ دار، آلومینیومی ساده و غیره موجود می باشد.








کانال پیش عایق پلی اورتان








کانال پیش عایق پلی اورتان نسل جدیدی از لوله های انتقال هوا می باشند که جایگزین مناسبی برای ورق های قدیمی و سنتی گالوانیزه محسوب می شوند. این نوع برای اولین بار در کشور آلمان تولید و به کار گرفته شد و به مرور زمان به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و تقویت نقاط منفی کانال های سنتی پیشین در سراسر دنیا محبوبیت پیدا کرد و در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و درمانی ومورد استفاده قرار گرفت. کانال پیش عایق PIR یا کانال پلی اورتان پیش ساخته از تمامی مزایا ذکر شده برای کانال پیش عایق برخوردار بوده و و به این دلیل پرکاربردترین به شمار می رود. قیمت کانال پلی یورتان نیز وابسته به سایز دهانه می باشد.








نکته قابل توجه این که نوع عایق پلی اورتان از نظر اقتصادی و فروش قابلیت رقابت با کانال گالوانیزه را داشته زیرا این پانل های پیش عایق پال به عایق کاری مجدد نیازی نداشته و به دلیل وزن سبکش از آهن آلات کمتر و تجهیزات و نیروی اجرایی کمتری نیز برخوردار است. بنابراین زمان اجرای کانال پیش عایق نیز بسیار کمتر از نوع گالوانیزه که بعد از نصب عایق می شود، می باشد و این موضوع مسأله مهمی در اجرای پروژه ها که در اکثر موارد با کمبود زمان روبرو هستند، می باشد. علاوه بر این در فضاهایی که محدودیت ارتفاع دارند یا دسترسی با آن مشکل است کار را با سختی روبرو می کند. البته به منظور دریافت لیست قیمت کانال پیش عایق می توان با شرکت های متعددی که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می کنند ارتباط برقرار کرد.








از نظرهوابندی ، ورق پلی اورتان از پیش عایق شده PIR و قیمت کانال فنولیک به هیچ عنوان قابل مقایسه با گالوانیزه نیستند زیرا کانال پیش عایق شده بعد از برش به وسیله چسب های مخصوص و اتصالات خاص کاملا هوابندی شده و  قیمت کانال پیش عایق پال وابسته به سایز لوله می باشد. این موضوع در حالی است که نوع گالوانیزه با نخ نسوز که تنها ماده موجود برای هوابندی بین فلنج های کانال می باشد، هوابندی و درزبندی می شود. در شهرهای شرجی شمالی و جنوبی کشور که رطوبت هوا بالا می باشد استفاده از ورق پیش عایق توصیه می گردد و این امر به این دلیل است که کانال پیش عایق در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد درحال که پشم شیشه به کار رفته بر روی لوله گالوانیزه در مناطق مرطوب کارایی خود را در اثر گذشت زمان از دست می دهد. از دیگر معایب کانال گالوانیزه نسبت به معایب کانال پلی یورتان پی پال می توان موارد زیر را برشمرد :








عایق کاری مجدد








هوابند کردن کانال








وزن بالا








نیاز بالا به قطعات و اتصال دهندگان








مدت زمان ساخت طولانی








عمر مفید کم








از لحاظ اقتصادی به صرفه نبودن








ایجاد آلودگی صوتی








عدم مقاومت در برابر آتش و رطوبت








کانال فنولیک








ورق پلی اورتان چیست و چه مزایایی دارد؟








تولید ورق پلی اورتان








امروزه صنعت تولید ورق پلی اورتان در ایران با استفاده از بهترین مواد اولیه داخلی و خارجی پیشرفت زیادی داشته است. تولید کنندگان این ورق با استفاده از بهترین متریال های اروپایی اقدام به تولید و عرضه این محصول می کنند. این ورق پر مصرف که با نام ورق پلی یورتان نیز شناخته می شود با داشتن مزایای بی شماری نظیر مقاومت در برابر سایش، ضربه و کشش، خاصیت الاستیسیته، مقاومت حرارتی بالای ۸۰ تا ۱۰۰ درجه، قیمت مناسب، وزن کم، طول عمر زیاد، عدم جذب آب و رطوبت، مقاوم در برابر حشرات، کاهش بار مرده ساختمان ویکی از کاربردی ترین پلیمرها محسوب می شود.








ویژگی های ورق پلی اورتان








ورق پلی اورتان در صنایع به شکل تخته ای تولید و عرضه می شود. ورق ها با ابعاد ۱ الی ۶۰ میلی متر و در ابعاد ۱ در ۱ متر تولید می شوند. قابلیت تراشکاری این پلیمر بسیار آسان است و در برابر اشعه یو وی، مواد شیمیایی، حلال ها و سوخت ها مقاوم می باشد.








از دیگر ویژگی های بارز ورق پلی یورتان شامل بازیافت شونده، عایق صدا و حرارت، مقاوم در برابر اشتعال و کم سوز بودن، قابلیت استفاده در جاهای دیگر، عدم تولید گازهای سمی ومی باشد که نسبت به سایر پلیمرها این ویژگی ها بسیار برجسته و مهم می باشد.