preloader

در حال بارگیری ...

دمپر بین کانال پره موازی موتوری

خانه / دمپر بین کانال پره موازی موتوری

دمپر بین کانال پره موازی موتوری

بالانس دمپر

توضیحات دمپر بین کانال پره موازی موتوری

panel damper with parallel vane


دمپر كانال موتوری جهت کنترل ميزان دبي هوا در کانال ها و دريچه ها به کار مي رود.  اين عمل توسط پره هاي تعبيه شده که در اين مدل از نوع V شكل می باشد صورت مي پذيرد اين کنترل دبي هوا در مواقعي که نياز به هوا دهي در يك ناحيه و يا در يك فصل از سال و نيز براي کنترل سرعت و تنظيم هوا دهي مناسب در شاخه هاي مختلف كانال باشد اهميت پيدا مي کند. دمپرهای اتوماتیک بوسیله موتور الکتریک یا پنوماتیکی که روی محور دمپر در فضای بیرونی دمپر تعبیه شده است کنترل می شوند. دمپرهای اتوماتیک موتوری بوسیله تروموستات، پتانسیومتر یا سیستم اتوماسیون مرکزی ساختمان کنترل می شوند. انواع دمپرهای موتوری به اختصار معرفی میشوند :



  1. موتور سه وضعیتی: این موتورها اینگونه دمپرها را کنترل می کنند که با اتصال برق، موتور شروع به حرکت(باز یا بسته بودن) می کند و به محض قطع اتصال برق موتور و به تبع آن پره های دمپر در همان موقعیت ثابت می مانند.

  2. موتور تدریجی: این نوع موتورها ولتاژ 0تا 10 ولت را دریافت و مطابق آن 0تا 100 باز می شوند. ساده ترین نوع استفاده از این نوع موتور دمپرها، کمک گرفتن از یک پتانسیومتر برای ورودی 0 تا 10 ولت می باشد.

  3. موتورهای فنر برگشت: این نوع موتور ها به صورت کاملا باز یا کاملا بسته عمل می کنند. فنر موجود در موتور هنگام باز شدن دمپر جمع می شود و در صورت قطع برق باعث بسته شدن دمپر می شود(normally close). این عمل می تواند برعکس نیز باشد یعنی فنر داخل دمپر هنگام بسته شدن جمع شود و در صورت قطع برق به باز شدن دمپر کمک کند(normally open).


 

ویدیو دمپر بین کانال پره موازی موتوری

محصولات مشابه