preloader

در حال بارگیری ...

دمپر پروانه ای

خانه / دمپر پروانه ای

دمپر پروانه ای

دریچه های تنظیم هوا

توضیحات دمپر پروانه ای


توضیحات


ML مدلی از دمپر پروانه ای است که برای مونتاژ استفاده می‌کند.
حذف فلنج‌های اتصال بر روی سیستم‌های مجرای گاز. مدل استاندارد تهویه دهش برای عملیات در فشار ۵۰۰ mbar طراحی‌شده با سرعت توصیه‌شده در زیر ۳۰ m / s و دماهای بالاتر از ۸۰۰ ºC طراحی شده‌است.
این یک دریچه بسته هوای نسبتا صاف با بسته شدن است.
درجه بین ۹۰ % و ۹۹ % که می‌تواند تحمل کند که اگر یک سیستم آب‌بندی هوایی شامل شود، به ۱۰۰ % می‌رسد.
مدل استاندارد این دمپر پروانه ای طوری طراحی شده‌است که مونتاژ به گونه‌ای انجام می‌شود که شفت حرکت همیشه در یک موقعیت افقی باقی می‌ماند، اگرچه یک گزینه مونتاژ با شفت در موقعیت عمودی به درخواست وجود داردیکی از محصولات گروه صنعتی تهویه دهش دمپر پروانه‌ ای می باشد که نوعی دمپر پشت دریچه ای برای انواع دریچه‌های دایره ای یا گرد شامل دریچه گرد تخت سقفی، گرد برجسته سقفی، گرد سبد تخم مرغی، جت‌نازل و جت دیفیوزرها می‌باشد که به منظور کنترل و تنظیم حجم هوای خروجی یا ورودی به دریچه، استفاده می‌گردد.از دمپر پروانه ای برای تنظیم مقدار هوای عبوری از دریچه های گرد استفاده میشود. با توجه به نحوه باز شدن پره های این نوع دمپر، توزیع هوا از دریچه تقریبا متقارن باقی می ماند. گاهی اوقات ممکن است به علت کمبود جا در کانال‌های انتقال هوا و پلنوم‌ها، در خروجی یا ورودی‌ گردی که روی کانال تعبیه شده است برای تنظیم حجم هوا از دمپر پروانه‌ ای به صورت مستقل و بدون دریچه استفاده شود.


ساخت
بدنه دمپر پروانه‌ای در کارخانه ساخته میشود.
دمپر پروانه ای را می‌تواند از مواد مختلف ساخته شود. استاندارد ساخت شامل قطر از ۱۵۰ میلی متر (حداقل)تا ۲۰۰۰ است.
با این حال، با وجود درخواست، اندازه‌های بزرگ‌تر می‌توانند ساخته شوند. 


جنس
جنس دمپر  از ورق گالوانیزه می باشد و ضخامت این ورق نیز به قطر دمپر بستگی دارد که با افزایش قطر این دمپر ضخامت ورق دمپر پروانه ای نیز افزایش می یابد.با توجه به قرارگیری این دمپر در پشت دریچه گرد و عدم دسترسی مستقیم به دمپر  ،لذا برای دسترسی و عملکرد بهتر آن باید در ساختار انواع دریچه های گرد یک سوراخ به قطر نیم سانت که تاثیری در ساختار دریچه گرد ایجاد نشود، ایجاد می کنیم تا بتوان بوسیله ی پیچ گوشتی از بیرون میزان باز یا بستگی آن را تعیین کنیم و هوای عبوری از دریچه گرد را تنظیم کنیم.
 در واقع شکل باله های دمپر در هنگام بازبودن و همنواختی این شکل با بال های پروانه موجب نامگذاری این محصول بعنوان دمپر پروانه ای گشته است.این باله ها بوسیله ی یک محور افقی که روی استوانه ی دمپر پروانه ای تشکیل می گردد بصورت لولایی قابل تنظیم می گردند. 
باز و بسته شدن باله های این دمپر بوسیله اهرمهای دوگانه ی برنجی که با کارکرد پیچ محور مرکزی عمل می کند انجام می پذیرد.لازم به ذکر است اتصال اهرمی و یکپارچه ی برنجی که از دوطرف به باله های دمپر پروانه ای متصل است باعث می شود این باله ها بصورت همزمان باز یا بسته یا نیمه باز شوند.



ویدیو دمپر پروانه ای

محصولات مشابه