preloader

در حال بارگیری ...

قیمت لوله مسی

خانه / قیمت لوله مسی
قیمت لوله مسی

قیمت لوله مسی

لوله مسی یکی از قطعاتی است که در سیستم­ های سرمایشی و گرمایشی مدرن، کاربرد گسترده­ای دارد. وب سایت تهویه دهش قصد دارد در این پست از سری پست­های جذاب و خواندنی خود به  قیمت لوله مسی بپردازد.  اما اجازه دهید قبلا از پرداختن به موضوع اصلی متن" قیمت لوله مسی" به اینکه لوله مسی دقیقا چیست و چه مزایایی دارد، نیز نگاهی مختصر داشته باشیم. به این ترتیب متوجه خواهیم شد که آیا بسته به قیمت لوله مسی، این محصول واقعا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.

 

آنچه در این مقاله می خوانید...

قیمت لوله مسی در تهران
قیمت لوله مسی کولر
قیمت لوله مسی کولر گازی
 قیمت لوله مسی بخاری گازی
 بهترین قیمت لوله مسی در تهران و حومه

 

لوله مسی چیست؟

این لوله به عنوان مسیری برای جریان هوای گرم و سرد بین اجزای سیستم. استفاده می شود. اندازه، طرح نصب و اتصالات لوله مسی در سیستم­های مختلف مانند کولر گازی یا بخاری گازی، باید به درستی انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که سیستم به طور موثر عمل می­کند. در حین نصب، بسیار مهم است که از ورود کثیفی و سایر آلاینده­ها به درون لوله مس، جلوگیری شود زیرا ممکن است مسیر عبور جریان هوا را مسدود سازند.

 

قیمت لوله مسی در تهران

برای پاسخ­دهی به این سوال که" قیمت لوله مسی در تهران چقدر است" باید ابتدا با انواع لوله­های مسی موجود در بازار، آشنا شوید. این به این علت است که قیمت لوله مسی بر حسب وزن، میزان انعطاف پذیری و... تعیین می­شود. در ادامه به سایر عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله مسی در تهران همچون دلار آمریکا و... نیز اشاره می­شود.

 

انواع لوله مسی

اساساً دو نوع لوله مسی در بازار  وجود دارد که عبارتند از نوع سخت و نرم. هر کدام از این دو نوع، بر اساس ویژگی­های انحصاری خود، قیمت ­گذاری می­شوند.

مس سخت

 همانطور که از نام آن مشخص می­شود، این نوع لوله سخت و سفت است و به راحتی خم نمی­شود

مس نرم

 مس نرم انعطاف­پذیر است و در رول های 25 فوتی یا 50 فوتی عرضه می­شود. قطر بیرونی معمولی از 1/8 اینچ تا 13/8 اینچ متغیر است. علامت گذاری ACR
روی لوله انجام می­شود تا نشان دهد که برای اهداف تهویه مطبوع و تبرید استفاده می­شود.
"لوله­ های مسی سخت و لوله­های مسی نرم در فرآیند تولید متفاوت هستند، بنابراین قیمت­ها نیز متفاوت است."

 

قیمت لوله مسی کولر گازی

هزینه­ های مختلفی در تولید لوله­ های مسی کولر گازی مصرف می­شوند، مانند برق، آب، مالیات، هزینه ­های نیروی کار و استهلاک ماشین­آلات و غیره... در مجموع، ابعاد لوله‌های مسی با قطرهای  بزرگ و کوچک،  لوله‌های مسی با مشخصات معمولی و یا لوله ­هایی که دارای سطح بالای کیفیت هستند، تفاوت‌ها در الزامات فنی و... همگی از جمله مواردی هستند که قیمت لوله مسی کولر گازی را تحت تاثیر قرار می­دهند.  به عنوان مثال، بسته به نیاز محصول خاص، هزینه پردازش برخی از لوله های مسی خاص می­تواند بسیار گران باشد. این در حالی است که پردازش برای لوله­های بی کیفیت و درجه دو، معمولا چندان هزینه ­بردار نیست. علاوه بر اینها، هزینه­های حمل و نقل و واسطه­های فروش نیز بر قیمت نهایی لوله مسی کولر گازی تاثیر می­گذارد.